Wydarzenia

Credit Management Champion 2022


Dla coraz większej liczby osób ważne są znaczenie i użyteczność wykonywanej przez nich pracy. Można powiedzieć, że w warunkach sensu wykonywanej pracy rodzą się ponadprzeciętne rezultaty. Na minionej konferencji Credit Risk 2022 po raz pierwszy nagrodziliśmy właśnie takie indywidualne osiągnięcia w obszarze zarządzania należnościami handlowymi, credit management.

Wykonywanie użyteczniej pracy, posiadającej większy sens, jest ważne same w sobie. Warto podkreślić jednak fakt, że taka praca przynosi także wymierne korzyści finansowe dla firmy. Jakie? Choćby mniejszą absencję w pracy, większe zaangażowanie w realizację powierzonych zadań oraz wyższą efektywność. To także zwyczajna radość z osiąganych sukcesów.

Nagroda w kategorii Credit Management Champion powędrowała do Pani Agaty Romańskiej-Pietrzak z firmy Grupa Wróbel. Serdecznie gratulujemy!

 

 

Nagrodę Credit Management Champion przyznana została osobie, która pracuje w firmie o ugruntowanej pozycji na rynku motoryzacyjnym. Przedsiębiorstwo od niemal 30 lat posiada autoryzację na sprzedaż i serwis samochodów marki Mercedes-Benz. Ich sieć salonów i serwisów to obecnie dziewięć oddziałów Mercedes-Benz, zlokalizowanych we Wrocławiu, Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie, Zielonej Górze, Częstochowie i Straszynie k. Gdańska. Choć to firma rodzinna, przedsiębiorstwo w swoich strukturach ma centrum usług wspólnych, co jest typowe dla dużych korporacji.

 

 

Co przekonało nas do przyznania nagrody?

Jak powiedział Robert Dyrcz, założyciel fundacji PICM – Nasza laureatka samodzielnie zarządza należnościami przy obrotach firmy przekraczających 1 mld zł (wzrost z 200 mln w 2011 roku). Grupa Wróbel to firma rodzinna, która swój rozwój zawdzięcza wdrożeniu nowoczesnego zarządzania korporacyjnego opartego na nowoczesnych systemach IT. Taki też system pomaga zarządzać kredytem kupieckim. Laureatka nagrody ma do swojej dyspozycji dedykowaną aplikację dla należności handlowych z pełnym przeglądem stanu udzielonych kredytów kupieckich, co zupełnie eliminuje bardzo często używany w tego typu sytuacjach Excel. System, który pozwala na symultaniczną pracę wszystkich zaangażowanych osób, obsługuje ponad 23 tys. dokumentów rocznie, podążając za poszczególnym dokumentem na każdym kroku windykacji. Skuteczność pre-windykacji obsługiwanej przez „call center” (SOK) wynosi prawie 83%, kolejny etap windykacji polegający na wezwaniach do zapłaty to 61%. Nasza laureatka ma doświadczenie w sprzedaży, w którym zaczynała swoja karierę w firmie. W swojej pracy łączy to z wiedzą finansową. Wydaje się, że taki zestaw kompetencji pozwala na imponujący sukces w zarzadzaniu należnościami handlowymi.

 

 

W laudacji do nagrody, Piotr Rybicki, członek Rady Programowej PICM, dodał – „Wiele rzeczy które oglądamy jako gotowe, cześć wydaje się oczywista, cześć robi wrażenie, część nie, ale patrząc na efekt końcowy najczęściej nie widać wysiłku którym za tym stał”. I tak można powiedzieć się wydarzyło w przypadku naszej wyróżnionej. Poradziła sobie z bardzo złożonymi zagadnieniami wynikającymi ze specyfiki firmy, jej wielkości oraz z dużą liczbą osób współpracujących. A także uwzględniający planowany rozwój spółki, nie było to zatem działanie w trybie kryzysowym. Obecnie to zaawansowany i zintegrowany system IT do zarządzania windykacją, który obsługuje wiele procesów, w tym 11 oddziałów. System IT zbudowany pod kierownictwem laureatki od zera. Od zera czyli od pierwszego pliku excela do automatycznie zasilanego dasboardu jako centrum sterowania, od pierwszego maila po automatyczną integrację informacji między systemami IT. Od pierwszego zestawienia zaległości po automatycznie generowane raporty z jednego przycisku.

 

 

Jeszcze raz gratulujemy!!

Wszystkich Credit Managerów zapraszamy do aplikowania o wyróżnienia za rok!

Więcej informacji o nagrodach – tutaj.

 

128 czytano

Write a comment...

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *